10 keer meer ontstrest in 3 stappen!

Als je na het lezen van de titel op deze blog hebt geklikt, wat zegt dat dan over jou?

Klik jij ook die artikelen aan waar boven staat dat je in 3 stappen klaar bent voor een nieuwe baan? Of hoe je met 10 tips ontspannen op vakantie kunt? Het lokt je naar een site en inderdaad vind je daar achter de bullets handige adviezen die je in no-time naar een beter leven moeten leiden.

Ik doe het niet meer eerlijk gezegd. Ik stop ermee. Ik geloof dat ik teveel tips heb gehad. Het puzzelt me sowieso waar welke tip ook alweer bij hoorde, laat staan dat ik de volgorde van de stappen nog weet.

Deze trend is gericht op de snelle lezer die een kant-en-klaar-oplossing zoekt voor een complex probleem. Een respectabele vlogger, die goed is onderlegd in sales en marketing, roept dat we dat zéker moeten doen met Het LijfLab: tips en stappen aanbieden. Uitroepteken.

De zoekende klant die dagelijks een enorme hoeveelheid artikelen leest op LinkedIn, Facebook, Instagram en Twitter, wil met deze snelle koppen ‘met grote stappen gauw thuis’ zijn. Deze klant heeft geen tijd voor lange teksten, cursussen of behandelingen. Deze klant wil snel van die stress af, NU een nieuwe baan en vanavond nog een nieuwe telefoon die hij online bestelt.

Ben ik nou echt duf als ik zeg dat ik veel meer heb aan een goed gesprek? Of dat ik geniet van een mooi geschreven artikel, waarin de raad verpakt zit in vloeiend lopende volzinnen? Als een prachtig cadeau? Een probleem dat bij jou is ontstaan in dertig of veertig jaar, is niet in drie stappen op te lossen. Het is wel de moeite waard om bij stil te staan.
Stil. Staan. Bij. Jezelf. Ben ik nu te traag voor je?

Als het bij jou ‘vol’ in je hoofd is en de informatie raast 24/7 door je breincellen. Als de mindfulness-cursus, die je op je werk werd aangeboden, het zelfs niet stil kreeg tussen je oren en in je lichaam. Vraag je dan eens af of dat misschien is op te lossen door:

Eén stap: Maak een afspraak met Het LijfLab…

Jij bent de moeite waard om serieus de tijd voor te nemen.

(Hier is onze marketeer vast blij mee…)

Marianne Landman
Het LijfLab